2014. szeptember 30.

Antikvárium

Örömmel jelentem: a "küldetés" teljesítve! Az ajándék időben elkészült, és már az új tulajdonosánál töltötte az éjszakát.
Most már elárulhatom, hogy egy nagyon kedves kolléganőmnek szántam, nyugdíjba vonulása alkalmából. Azt hiszem, már említettem, hogy egy kiadóban dolgozom. A történet nagyjából hét éve kezdődött, amikor megpályáztam egy állást, aztán el is feledkeztem róla. Hónapokkal később hívtak be interjúra, ezután kerültem az említett kollégnő szobájába, nagyjából hat és fél évvel ezelőtt. Ő tanított meg könyvet szerkeszteni, amiért nagyon hálás vagyok. Közben másik üzletágba és másik szobába kerültem, de rá továbbra is számíthattam. A cég most átalakul, ezért sokan nyugdíjba mentek. Ez kb. egy hónappal ezelőtt derült ki, akkor határoztam el, hogy ajándékot készítek. Figyelembe véve, hogy nálam egy-egy jelenet 2-3 hónapig készül, nagyon kevés időnek tűnt az egy hónap. A férjemnek rengeteget kellett segítenie ahhoz, hogy minden időben kész legyen. Úgyhogy ez most közös munkánk eredménye. :)

Tudtam, hogy mindenképpen valami könyvekkel kapcsolatos dolgot szeretnék. A kiadó nevének a rövidítését az "aNTiKvárium" szó betűi között találtam meg. Ezeket arany színűre festettem, a többit pedig kopottra. A falakat szürkére festettem és szintén szürkére festett balsafadarabokkal, valamint gyöngyalkatrészekkel diszítettem.



A dobozba egy antikváriumról készült fotót nyomtattam, a kirakatba pedig könyveket pakoltam.


A világítást ismét a férjem szerelte. Maradt még a karácsonyi bódémban használt ledszalagból, most is ebből épített be egy darabot. 9 V-os elemről működik.


Az épület elé egy doboz könyvet terveztem, amit egy padon helyeztem el. A pad balsafából készült. A könyvek borítói igazi borítók (a mi könyveink borítói), természetesen 1:12 arányban kicsinyítve, kinyomtatva. A gépírás könyvet még spiráloztam is felül. (Sajnos ezt elfelejtettem külön lefényképezni, de majd csinálok egy másikat.)
 


Az ajtón lévő fa medál a Tudás fáját jelképezi, ami az épületünk homlokzatán is megtalálható.



Az ajtófogantyú szintén gyöngyalkatrészből készült.



Házszámot is festettem:


A borítókat a kolléganőm által szerkesztett könyvekről kölcsönöztem.


Az alsó polcon egy gyöngyökből készült petróleumlámpa, betűkártyák, kockák, füzetek és egy lant kapott helyet.
 
  

Ezután nekiláttam az őszi hangulat megteremtésének. Egyesével... (A járda a szokásos tojástartóból készült, pasztellkrétával színezve.)
 




A tököket még tavaly vettem. Szerencse, mert nem biztos, hogy lett volna idő gyurmából megcsinálni. 


A lámpa gyógyszer kupakjából, szívószálból és kartonból készült. Az aljára papírból készült csipkét ragasztottam, majd azt is feketére, helyenként (a rozsda miatt) barnára festettem. Az égő helyén gyöngy van.
 

  


A padot pácoltam, majd igyekeztem kopottá varázsolni.




Nem tudom, hogy virágzik-e még ilyenkor a hortenzia, de valahogy kívánkozott ide egy cseréppel.


A teljes jelenet több szögből fényképezve (az irodában, mert ott volt elég fény, és mert éjjel 2-kor, amikor végeztünk, már nem annyira voltam használható...):







Fényekkel:


A kolléganőm nagyon örült neki, rögtön segítséget kért az öccsétől a hazaszállításban. (Az antikvárium 25 cm magas.) Ma azt írta, hogy a családjának is meg kellett mutatnia, és nekik is nagyon tetszett.
Amíg fényképezgettem tegnap délelőtt, több kolléga is megcsodálta, többen le is fényképezték a telefonjukkal, így mások már fényképről látták. :)

Szép hosszú őszt kívánok mindenkinek!
Melli

10 megjegyzés:

  1. Beautiful work, the showcase with the books is perfect, I really like the details you've added, the lamp, the leaves fallen from the trees, beautiful scene congratulations!

    VálaszTörlés
  2. Wow, Melli, your bookshop looks awesome, I am sure the new owner was (and still is) very happy with it :D! You've made so many wonderful miniatures for this display, I like it that you gave it an autumn feeling ;). It's so nice that your husband helped you with the electricity, so you worked together on this project. You can be proud of yourself for this miniature work, it is gorgeous.
    Hugs, Ilona

    VálaszTörlés
  3. Beautiful shop. I like the details.

    VálaszTörlés
  4. Wonderful! I love it. Beautiful details and perfect work.

    VálaszTörlés
  5. Замечательная работа, Мели! Это великолепный подарок! Я думаю, что ваша сотрудница счастлива, что получила такую миниатюру! Мне нравятся осенние листья, ржавый фонарь.
    Татьяна

    VálaszTörlés
  6. Beautiful work! I'm not surprised your colleague loved your gift! It is so thoughtful. xo Jennifer

    VálaszTörlés
  7. Wow your shop is stunning. I love all the fantastic details. Beautiful thoughtful gift.
    Hugs Maria

    VálaszTörlés
  8. Thank you very much for your lovely comments! Hugs, Melli

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű! Annyira ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  10. Wow Melli! I missed this post and am so pleased you linked it again. It's a fabulous book shop with great details. A great job!
    Hugs, Drora

    VálaszTörlés